Magisterské práce 2019 JAMU, Ateliér Divadlo a výchova
Když se literární stává divadelním - Vybrané předlohy jako inspirační zdroj divadla pro děti
BcA. Lucie Kučerová
Anotace: Slovo ukrývá v sobě celou větu. Věta nese příběh. Příběh dává knihu. A kniha...? Diplomová práce pojednává o přístupech k divadelní dramaturgii tří vybraných literárních předloh a jejich převedení do divadelní podoby. V teoretické části se zaměřuje na charakteristiku literatury pro děti a mládež a divadla pro děti se zaměřením na jejich paralelu. Praktická část se poté zabývá literárním i dramaturgickým rozborem vybraných předloh, které směřovaly k tvorbě i realizaci divadelních inscenací pro děti mladšího školního věku.
Návrh výukových materiálů divadelního oboru pro středoškoláky: Historie a teorie divadla
BcA. Andrea Szopová,
Anotace: Diplomová práce se zabývá otázkou výuky základní teorie divadla skrze jeho historické epochy pro věkovou skupinu středních škol (15 – 19 let). Předkládá návrh učebních materiálů použitelných při výuce divadla na středních pedagogických školách, gymnáziích, základních uměleckých školách, ale i v dětských divadelních souborech. Materiály sestávají z obsahů dějin divadla, které jsou upraveny pro střední školy a zaměřují se na teoretické poznatky o divadle, a z návrhů praktických činností, které z jednotlivých oblastí vycházejí.
Dramaturgická rovina práce na individuálních hereckých výstupech
MgA. Jonáš Konývka,
Anotace: Anotace Diplomová práce „Dramaturgická rovina práce na individuálních hereckých výstupech“ pojednává o problémech, jež jsou spjaty s tvorbou krátké ucelené formy jednání jednoho neprofesionálního herce na jevišti - individuálního hereckého výstupu. Jako hlavní problematickou složkou tvorby se jeví dramaturgie. Záměr práce tak spočívá v objasnění různých problémových otázek a v navrhnutí několika dramaturgických principů, možností a hledisek, které mohou pomoci při práci na individuálním hereckém výstupu.
DISERTAČNÍ PRÁCE, DAMU, Dramatická umění
Scénologie mluvního projevu dětí a mládeže
Výchova ke kultivovanému mluvnímu projevu prostřednictvím metod dramatické výchovy, zejména pak přednesu
MgA., Mgr. Gabriela Zelená Sittová