Souhlasíte s používáním Cookies?


HISTORIE A SOUČASNOST VO ZUŠ

    HISTORIE VÝTVARNÉ VÝCHOVY V LŠU A V ZUŠ 

    Zakládání prvních výtvarných škol,  základy pojetí výtvarných oborů LŠU

    Nejvýznamnější změny v 70. a 80. letech

    Výtvarné obory ZUŠ v 80. a 90. letech


    KONCEPCE VÝTVARNÉHO OBORU ZÁKLADNÍ UMĚLECKÉ ŠKOLY

    Pojem výtvarné vzdělávání, výchovné působení, výtvarné nadání

    Struktura studia VO ZUŠ

    Alternativní pojetí výtvarného vzdělávání



    OSOBNOST VÝTVARNÉHO PEDAGOGA 

    Kdo je nebo kdo by měl být učitelem výtvarné výchovy, osobnostně zabarvená koncepce výuky, výchovně vzdělávací priority

    Pohled na práci učitele - přijímací řízení, motivace výtvarných činností, samostatná práce žáků, klasifikace nebo hodnocení, ukončování studia, sebereflexe učitele, otázka generačních rozdílů mezi učitelem a žáky


    VÝTVARNĚ PROJEVOVÉ TYPY ŽÁKŮ

    Pojem výtvarně projevový typ znamená soubor výtvarných a jiných předpokladů dítěte, ovlivňující formu jeho výtvarného projevu. Žáci stejně typologicky orientovaní mají příbuzné rysy výtvarného projevu a nejsou schopni vyjadřovat se jinak. Přehled o výtvarné typologii učiteli umožňuje diferencovat přístup k žákům a předvídat jejich výtvarný vývoj...


    NOVÉ PODNĚTY PO ROCE 2000 

    V posledních letech se vynořují výtvarně výchovné metody, které posouvají pojetí výtvarného vzdělávání k novým kvalitám. V příštím období se vyhraní a doplní historii VO ZUŠ nebo se projeví jako slepá ulička. Tak se 
    ve výtvarných oborech děje od samých počátků. Je však třeba o nových tendencích vědět, sledovat je a na jejich utváření se podílet...