Souhlasíte s používáním Cookies?


SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ VE VO

    STAVBA VÝTVARNÉHO ZADÁNÍ

    Skladba výtvarného úkolu, strukturace úkolů

    Námět a jeho motivace, Přidaná hodnota, Výtvarný jazyk a výtvarný problém, Výtvarná technika a Výtvarná kultura


    VÝTVARNĚ PROJEKTOVÉ METODY

    Výtvarně projektové metody výuky se soustřeďují na téma a rozvádějí je v navazujících dílčích námětech. Nad stěžejními otázkami se učitel a děti hlouběji zamýšlejí a spojují je se spontánními experimenty. Výchovné i vzdělávací působení se prolíná, navazuje na sebe, vrství se a ukládá do paměti účinněji, než jednotlivá a krátkodobá zadání...


    VÝTVARNÉ ŘADY

    Výtvarné řady jsou krátké a srozumitelné útvary, které se skládají z několika na sebe navazujících kroků. Někdy řady zůstávají samostatné, jindy dorůstají do přechodové formy nebo se vzájemně váží do projektů...

    Obsah výtvarné řady

    Typy výtvarných řad - výtvarný cyklus, metodická řada, tematická řada, kompoziční řada, srovnávací řada



    VÝTVARNÉ PROJEKTY

    Výtvarné projekty jsou členité celky, které se skládají z několika řad výtvarných prací...

    Stavba výtvarných projektů



    PŘEHLED VZDĚLÁVACÍ LÁTKY PRO VO ZUŠ

    "staré osnovy" z roku 2000, V. Roeselová: Plošná tvorba, Prostorová tvorba, Objektová a akční tvorba

    Vzdělávací náplň výuky pro VO ZUŠ je předkládána jako inspirativní materiál především pro mladé učitele. Lze ji využít jako přehled znalostí a zkušeností, s nimiž by se měl žák během studia seznámit nebo si je osvojit v duchu priorit, uvedených ve školním vzdělávacím programu...


    ZÁKLADNÍ OTÁZKY EVALUACE

    Kompetence žáků v procesu evaluace, Obecná evaluační kriteria, Tvůrčí projev, Recepce, Mezilidské vztahy v kontextu výtvarné tvorby


    PŘEHLED ODBORNÉ LITERATURY

    Řazení titulů:                                                                                      

    1. Didaktika a metodika výtvarné výchovy, 2. Psychologie a pedagogika, 3. Výtvarné umění, 4. Estetika, 5. Kultura, 6. Přírodní vědy , 7. Filozofie, sociologie, sémiotika a antropologie

    Přehled odborné literatury je určen v části 1 – 4 výtvarným pedagogům, kterým přináší inspirativní podněty nebo umožňuje hlubší studium oboru a jeho rozšiřujícím možnostem. Část 5 – 7 je určena učitelům a studentům II. stupně, zvláště pak těm, kdo navštěvují rozšířené studium a připravují se na studium vysoké školy s výtvarným zaměřením.